Call Center w praktyce likwidacji ubezpieczeniowych szkód komunikacyjnych

Szkolenia dla agentów, pośredników i brokerów ubezpieczeniowych

Szkolenia otwarte Szkolenia wewnętrzne Przygotowanie do egzaminu brokerskiego

Call Center w praktyce likwidacji ubezpieczeniowych szkód komunikacyjnych

Program szkolenia

1. Prawo ubezpieczeniowe i rynek ubezpieczeniowy – podstawy

  • Główne grupy norm prawa ubezpieczeń
  • Cechy umowy ubezpieczenia
  • Typy ubezpieczeń funkcjonujących na rynku i ich najważniejsze cechy
  • Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – znaczenie gospodarcze
  • Ćwiczenie praktyczne – casus

2. Podstawowe pojęcia odpowiedzialność deliktowej

  • Rodzaje odpowiedzialności cywilnej
  • Odpowiedzialność deliktowa – podstawowe przepisy
  • Zdarzenie szkodzące (ubezpieczeniowe), związek przyczynowo skutkowy, szkoda
  • Zakres naprawienia
  • Ćwiczenie praktyczne – casus

3. Podstawowe zasady ustalania odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniowej w zdarzeniach związanych z ruchem pojazdów mechanicznych

  • Zasada winy i zasada ryzyka
  • Ruch pojazdu, sytuacje związane z ruchem
  • Pojęcie posiadacza, właściciela
  • Zakres ubezpieczenia
  • Regres
  • Ćwiczenie praktyczne – analiza schematów zdarzeń komunikacyjnych

4. Podstawowe zasady ustalania odpowiedzialności  z AC

  • System ryzyk nazwanych i all risk
  • Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela
  • Sposób wyliczenia odszkodowania
  • Przypadki szczególne: szkoda całkowita, kradzież, rabunek
  • Ćwiczenie praktyczne – analiza odmów wypłaty w kontekście rażącego niedbalstwa

5. Praktyka likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych

  • Przyjęcie zgłoszenia szkodowego – wymogi formalne i znaczenie prawne
  • Problem ciężaru dowodowego
  • Likwidacja merytoryczna a likwidacja techniczna
  • Metody likwidacji szkód komunikacyjnych
  • Terminy i inne wymogi
  • Zakończenie postępowania – decyzja, ugoda, wyrok

6. Procedura odwoławcza – sądownictwo arbitrażowe

  • Ćwiczenia praktyczne – sporządzamy wniosek o sąd polubowny

Szkolenie wewnętrzne

Ten temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY